Gateway to the North
Read this blog in Inuktitut below
Qaumajuq increases access to these artworks and the artists behind them like never before, providing a global platform for Inuit art and culture. Let’s learn more about this special partnership that works to strengthen the cultural ties between our two closely-related regions.
Winnipeg has long been known as a gateway to the North, sharing borders, family, cultural, trade and transportation ties. For this reason, in 2010, the Government of Manitoba and Government of Nunavut signed a Memorandum of Understanding, officially partnering on key priority areas including strengthening cultural ties through the establishment of exchanges and joint learning. This key agreement is renewed every five years, with the most recent signing in 2020.
This partnership facilitated the relationship between the WAG and the Government of Nunavut, which approached the WAG to consolidate storage for its fine art collection, support research into the art, celebrate the artists, train museum professionals, and provide public access while Nunavut continues to establish a dedicated heritage centre for their collection, which the WAG fully supports.
Due to a lack of space and resources, the Government of Nunavut Fine Art Collection was largely in storage in various locations since 1999, when the territory of Nunavut was established.
“The Government of Nunavut values the continued partnership with the Winnipeg Art Gallery which provides a world class venue for the GN’s collection of remarkable Inuit Art. This partnership also allows the GN to work with professional staff that offer their knowledge and expertise during our move towards the creation of a Territorial heritage centre in Nunavut with the goal of bringing our heritage collections back to the territory.
Our continued collaboration can create connections with communities in the north and further afield, allowing Inuit artwork and heritage to be offered to a wider audience. During the past year and the many restrictions posed on museum and gallery attendance, the WAG has shown new innovative ways to promote and share our artwork collection.
I look forward to the continued collaboration between the WAG, the GN and Nunavummiut.”
– Alex Stubbing, Director of Heritage, Government of Nunavut.
Together, we have made great strides in sharing Inuit stories with all of Canada and gaining worldwide exposure for Inuit art and culture. Here are some highlights from the past five years:
- Digitization, cataloguing, research and restoration work, increasing public access to the collection through touring exhibitions and digital initiatives including the upcoming Visible Vault Digital Platform, launching in summer 2021 at vault.wag.ca.
- Many carvings from the Nunavut collection are now displayed in Qaumajuq’s Visible Vault alongside pieces from the WAG collection.
- The Young Artist Exchange program supported knowledge-sharing and development opportunities, and experience working in the field, providing a model for similar exchanges in the future.
- Exhibitions like Our Land, Ningiukulu Teevee: Kinngait Stories, Small Worlds: Inuit Miniature Carving, and Inuk Style (on now!).
- The new Iqaluit Airport exhibition space allows for more of the collection to be experienced by Nunnavumiat and visitors. In early 2020, pieces from the Nunavut collection were re-installed by WAG staff, led by Inuk Jocelyn Piirainen, Assistant Curator of Inuit Art.
The temporary loan of the collection was extended in 2021 for another five years. The Nunavut collection will return to the territory when facilities are ready to house and care for the artworks. Our shared, long-term vision is to build a permanent link between Qaumajuq and Nunavut’s heritage centre, including art and museum residencies, education programming, exhibition and promotion of Inuit art, and shared economic development and tourism. There are also plans in the works to tour exhibitions across the North. Stay tuned for details! In the meantime, you can experience this amazing cultural resource at WAG-Qaumajuq and online.
ᐅᐃᓂᐲᒡᒥᑦ ᓴᓇᙳᐊᒐᓂᒃ ᑕᑯᔭᒃᓴᐅᑎᖃᕐᕕᒃᑯᑦ (WAG) ᐊᖏᕐᕋᕆᔭᐅᔪᖅᐊᒥᓲᓛᖑᔪᓄᑦᐃᓄᓗᒃᑖᓂᑦᑲᑎᖅᓱᒐᐅᔪᑦᐅᑉᓗᒥᐅᔪᒥᑦᓄᓇᕐᔪᐊᕐᒥᑦᐃᓄᐃᑦᓴᓇᙳᐊᖅᑕᖏᓐᓂᑦ, 14,000 ᖃᓂᑕᖓᓂᑦᐱᑕᖃᐅᖅᑐᖅ 2,000 ᐅᖓᑖᓄᑦᓴᓇᙳᐊᖅᑎᓄᑦᓴᓇᔭᐅᔪᓂᑦᑲᑎᖅᓱᖅᓯᒪᔭᕗᑦ. ᑲᑎᖅᓱᖅᑕᐅᔪᑦ ᐱᑕᖃᐅᖅᑎᑕᐅᒃᑲᓐᓂᖅᑐᖅ ᐱᓕᕆᖃᑎᒌᖕᓂᖏᓐᓄᑦ WAG-ᑯᑦ ᐊᒻᒪᓗ ᓄᓇᕗᒻᒥ ᒐᕙᒪᒃᑯᑦ, ᖃᐅᒪᔪᖅ ᐃᓂᖃᕈᖕᓇᖅᑎᑕᐅᓚᐅᐱᓪᓚᒃᑐᖅ 7,400-ᑲᓐᓂᕐᓂᒃ ᓴᓇᙳᐊᖅᑕᐅᔪᓂᑦ ᐱᔭᐅᔪᑦ ᓄᓇᕗᒻᒥ ᒐᕙᒪᒃᑯᑦ ᓴᓇᙳᐊᒐᑦᑎᐊᕙᐃᑦ ᑲᑎᑕᐅᓯᒪᔪᓂᑦ.
ᖃᐅᒪᔪᖅ ᐱᔭᐅᔪᖕᓇᖅᑎᑦᑎᒃᑲᓐᓂᖅᑐᖅ ᓴᓇᙳᐊᖅᑕᐅᓯᒪᔪᓂᑦ ᐊᒻᒪᓗ ᓴᓇᙳᐊᖅᑏᑦ ᓴᓇᔪᓂᒃ ᐊᒻᒪᓗ ᑕᐃᒪᓐᓇᐃᑦᑐᖃᓚᐅᖅᓯᒪᙱᖦᖢᓂ, ᑐᓂᓯᔪᑦ ᓄᓇᕐᔪᐊᕐᒥᑦ ᑐᙵᕕᖕᒥᑦ ᐃᓄᐃᑦ ᓴᓇᙳᐊᖅᑕᖏᓐᓄᑦ ᐊᒻᒪᓗ ᐱᖅᑯᓯᖏᓐᓂᑦ. ᐃᓕᑦᑎᒃᑲᓐᓂᖅᑕᖅ ᐊᔾᔨᐅᖏᑦᑐᖅ ᐱᓕᕆᖃᑎᒌᖕᓂᖏᓐᓂᑦ ᐱᓕᕆᐊᖃᖅᑐᑦ ᓴᙱᒃᑎᒃᑲᓐᓂᕈᒪᑉᓗᒋᑦ ᐱᖅᑯᓰᑦ ᐊᒃᑐᐊᓂᖏᑦ ᒪᕐᕉᒃ ᖃᓂᒌᑦᑎᐊᖅᑐᓂᑦ ᓄᓇᓂᑦ.
ᐅᐃᓂᐲᒡ ᖃᐅᔨᒪᔭᐅᔪᑐᖃᖅ ᐊᑉᖁᑕᐅᑉᓗᓂ ᐅᑭᐅᖅᑕᖅᑐᒧᑦ, ᑐᓂᔾᔪᑎᖃᑦᑕᖅᑐᑦ ᑭᒡᓕᓕᐅᖅᓯᒪᔪᖏᓐᓂᑦ, ᖃᑕᙳᑎᒌᓂᑦ, ᐱᖅᑯᓰᑦ, ᑭᐴᑎᓂᒃ ᐊᒻᒪᓗ ᐃᖏᕐᕋᔭᖕᓂᕐᒥᑦ. ᑖᒻᓇ ᐱᔾᔪᑎᒋᑉᓗᒍ, 2010-ᒥᑦ, ᒫᓂᑑᐸᒥᑦ ᒐᕙᒪᒃᑯᑦ ᐊᒻᒪᓗ ᓄᓇᕗᒻᒥ ᒐᕙᒪᒃᑯᑦ ᐊᑎᓕᐅᓚᐅᖅᑐᑦ ᐃᖅᑲᐅᒪᔾᔪᑎᒧᑦ ᑐᑭᓯᐊᖃᑎᒌᒍᑎᒥᑦ, ᐱᓕᕆᖃᑎᒌᓕᖅᑎᑦᑎᔪᖅ ᓯᕗᓪᓕᖅᐸᐅᑎᔭᐅᔭᕆᐊᓕᖕᓂᑦ ᐃᓚᐅᑉᓗᑎᒃ ᓴᙱᒃᑎᒋᐊᕐᓗᒍ ᐱᖅᑯᓯᕆᔭᐅᔪᓂᒃ ᐊᒃᑐᐊᓃᑦ ᓴᖅᑭᑦᑎᓗᑎᒃ ᑭᐴᑎᖃᕐᑕᕐᓂᐅᔪᓂᒃ ᐊᒻᒪᓗ ᐊᑕᐅᑦᑎᒃᑯᑦ ᐃᓕᓐᓂᐊᕐᓂᕐᒥᒃ. ᐊᖏᖃᑎᒌᒍᑎ ᓄᑖᙳᖅᑎᑕᐅᖃᑦᑕᖅᑐᖅ ᑕᓪᓕᒪᑦ ᐅᑭᐅᑕᒫᑦ, ᒫᓐᓇᓵᖑᓛᖑᔪᖅ ᐊᑎᓕᐅᖅᑕᐅᑉᓗᓂ 2020-ᒥᑦ.
ᐱᓕᕆᖃᑎᒌᖕᓂᖅ ᐱᓕᕆᖃᑎᒌᒃᑎᑦᑎᓯᒪᔪᖅ WAG-ᑯᓐᓂᑦ ᐊᒻᒪᓗ ᓄᓇᕗᒻᒥ ᒐᕙᒪᒃᑯᓐᓂᑦ. ᐃᓂᖃᑦᑎᐊᖏᓐᓂᖓᓄᑦ ᐊᒻᒪᓗ ᐱᕝᕕᐅᖃᑦᑕᖅᑐᓂᒃ, ᓄᓇᕗᒻᒥ ᒐᕙᒪᒃᑯᑦ ᓴᓇᙳᐊᑦᑎᐊᕙᓂᒃ ᑲᑎᖅᓱᖅᓯᒪᔭᖏᑦ ᑐᖅᑯᖅᑕᐅᓯᒪᓗᒃᑖᕐᓚᓚᐅᖅᑐᑦ ᐊᔾᔨᒌᙱᑦᑐᓂᑦ ᐃᓂᐃᔪᓂᑦ ᑕᐃᒪᙵᓂᑦ 1999-ᒥᑦ ᓄᓇᕗᑖᖅᓯᒪᓕᖅᑎᓪᓗᒋᑦ. ᓄᓇᕗᒻᒥ ᒐᕙᒪᒃᑯᑦ ᖃᐅᔨᒋᐊᓚᐅᖅᑐᑦ WAG-ᑯᓐᓂᑦ ᑲᑎᑎᕐᓂᐊᕐᓗᒋᑦ ᑐᖅᑯᖅᓯᒪᕝᕕᖕᒧᑦ ᓴᓇᙳᐊᑦᑎᐊᕙᐃᑦ ᑲᑎᓯᒪᔭᖏᑦ, ᐃᑲᔪᐃᓗᓂ ᖃᐅᔨᓴᐃᓂᕐᒥᒃ ᓴᓇᙳᐊᒐᓄᑦ, ᖁᕕᐊᓲᑎᒋᓗᒋᑦ ᓴᓇᙳᐊᖅᑏᑦ, ᐊᔪᕈᖕᓃᖅᓴᕐᓗᒋᑦ ᑕᑯᔭᒃᓴᐅᕝᕕᖕᒥᑦ ᐊᔪᙱᓐᓂᑖᕐᓂᕐᒧᑦ, ᐊᒻᒪᓗ ᐃᓄᓗᒃᑖᑦ ᑕᐃᑯᙵᕈᖕᓇᕐᓗᑎᒃ ᓄᓇᕗᑦ ᐱᓕᕆᐊᖃᖅᑎᑎᓪᓗᒍ ᑐᕌᖓᔪᒥᑦ ᑕᐃᑉᓱᒪᓂᑐᖃᓄᑦ ᐃᓂᒃᓴᒥᑦ ᑲᑎᖅᓱᖅᓯᒪᓄᑦ, ᑕᒪᓐᓇ WAG-ᑯᑦ ᐃᑲᔪᖅᑐᑦᑎᐊᖅᑕᖓᑦ.
“ᓄᓇᕗᒻᒥ ᒐᕙᒪᒃᑯᑦ ᐱᒻᒪᕆᐅᑎᑕᖓᑦ ᐱᓕᕆᖃᑎᒌᖏᓐᓇᕐᓗᑎᒃ ᐅᐃᓂᐲᒡᒥᑦ ᓴᓇᙳᐊᒐᓂᒃ ᑕᑯᔭᒃᓴᐅᑎᖃᕐᕕᒃᑯᑦ ᑕᑯᔭᒃᓴᐅᑎᖃᐅᖅᑐᑦ ᐱᑦᑕᐅᑦᑎᐊᖅᑐᓂᒃ ᓄᓇᕗᒻᒥ ᒐᕙᒪᒃᑯᑦ ᑲᑎᓯᒪᔭᖏᓐᓂᑦ ᐃᓄᐃᑦ ᓴᓇᙳᐊᕙᑦᑎᐊᕙᖏᓐᓂᑦ. ᐱᓕᕆᖃᑎᒌᖕᓂᖅ ᓄᓇᕗᒻᒥ ᒐᕙᒪᒃᑯᓐᓂᑦ ᐱᓕᕆᖃᑎᒌᒃᑎᑦᑎᖕᒥᔪᖅ ᐊᔪᙱᓐᓂᖃᖅᑐᓂᒃ ᐱᓕᕆᔨᓂᒃ ᑐᓂᓯᑉᓗᑎᒃ ᖃᐅᔨᒪᓂᕆᔭᖏᓐᓂᑦ ᐊᒻᒪᓗ ᐊᔪᙱᓐᓂᕆᔭᖏᓐᓂᑦ ᓴᖅᑭᑦᑎᕙᓪᓕᐊᑎᓪᓗᑕ ᓄᓇᕗᒻᒥ ᑕᐃᑉᓱᒪᓂᑐᖃᓂᒃ ᐱᑕᖃᕐᕕᖕᒥᑦ ᑐᕌᒐᖃᖅᑐᑦ ᑕᐃᑉᓱᒪᓂᑐᖃᕐᒥᑦ ᑲᑎᖅᓱᒐᕐᓂᑦ ᓄᓇᕗᒻᒧᑦ ᐅᑎᖅᑎᓐᓂᐊᕐᓗᒋᑦ.
ᐱᓕᕆᖃᑎᒌᖕᓂᕗᑦ ᓴᖅᑭᑦᑎᔪᖕᓇᖅᑐᖅ ᑲᑎᑎᑦᑎᓂᕐᓂᒃ ᐅᑭᐅᖅᑕᖅᑐᒥᑦ ᓄᓇᓕᖕᓄᑦ ᐅᖓᑖᓄᓪᓗ, ᐃᓄᐃᑦ ᓴᓇᙳᐊᒐᖏᓐᓂᒃ ᐊᒻᒪᓗ ᐱᖅᑯᓯᑐᖃᖏᓐᓂᑦ ᑕᑯᔭᐅᔪᖕᓇᖅᑎᑦᑎᓗᑎᒃ ᐊᒥᓲᓂᖅᓴᓄᑦ. ᐅᑭᐅᒥᑦ ᐊᓂᒍᖅᑐᒥᑦ ᑭᒡᓕᖃᕆᐊᖃᕐᓂᐅᔪᓪᓗ ᐊᒃᑐᖅᓯᓂᖃᖅᓯᒪᑉᓗᑎᒃ ᑕᑯᔭᐅᔪᒃᓴᖃᕐᕕᖕᒥᑦ ᑕᐃᑯᙵᐅᔪᖕᓇᖅᑐᓄᓪᓗ, WAG-ᑯᑦ ᓴᖅᑭᑦᑎᓯᒪᔪᑦ ᓄᑖᓂᒃ ᐊᑐᕈᖕᓇᖅᑕᖏᓐᓂᑦ ᓴᖅᑭᔮᖅᑎᓐᓂᐊᕐᓗᒋᑦ ᐊᒻᒪᓗ ᑕᑯᔭᐅᑎᓪᓗᒋᑦ ᓴᓇᙳᐊᒐᐃᑦ ᑲᑎᑕᐅᓯᒪᔪᑦ.
ᓂᕆᐅᑦᑎᐊᖅᑐᖓ ᐱᓕᕆᖃᑎᒌᖕᓂᐊᕐᓂᖏᓐᓂᑦ WAG-ᑯᑦ, ᓄᓇᕗᒻᒥ ᒐᕙᒪᒃᑯᑦ ᐊᒻᒪᓗ ᓄᓇᕗᒻᒥᐅᑕᐃᑦ.”
– ᐋᓕᒃᔅ ᓯᑕᐱᖕ, ᐊᖓᔪᖅᑳᖅ ᑕᐃᑉᓱᒪᓂᑐᖃᓄᑦ, ᓄᓇᕗᒻᒥ ᒐᕙᒪᒃᑯᓐᓂᑦ.
ᐊᑕᐅᑦᑎᒃᑯᑦ, ᐊᖏᔪᒥᒃ ᐱᒋᐊᖅᑎᑦᑎᓯᒪᔪᒍᑦ ᑕᑯᔭᒃᓴᐅᑎᒋᑉᓗᒋᑦ ᐃᓄᐃᑦ ᐅᓂᑉᑳᖏᑦ ᑲᓇᑕᓗᒃᑖᒧᑦ ᐊᒻᒪᓗ ᖃᐅᔨᔭᐅᑉᓗᑎᒃ ᓄᓇᕐᔪᐊᕐᒥᑦ ᐃᓄᐃᑦ ᓴᓇᙳᐊᖅᑕᖏᑦ ᐱᖅᑯᓯᖏᓪᓗ. ᐅᕝᕙ ᐃᓚᖏᑦ ᐱᓯᒪᔪᑦ ᑕᓪᓕᒪᐃᑦ ᐅᑭᐅᑦ ᐊᓂᒍᖅᑐᓂᑦ:
- ᖃᕆᑕᐅᔭᒃᑰᕈᖕᓇᖅᓯᑎᑦᑎᓂᖅ, ᓇᓗᓇᐃᒃᑯᑦᑎᖅᑐᐃᓂᖅ, ᖃᐅᔨᓴᐃᓂᖅ ᐊᒻᒪᓗ ᓄᑖᙳᖅᑎᕆᓂᖅ, ᐊᒥᓱᙳᕆᐊᖅᖢᒋᑦ ᐃᓄᓗᒃᑖᑦ ᑕᑯᔭᖅᑐᐃᔪᖕᓇᕐᓂᖏᑦ ᑲᑎᖅᓱᒐᕐᓄᑦ ᑕᑯᔭᖅᑐᐃᔪᓂᒃ ᑕᑯᔭᒃᓴᐅᑎᖃᕐᓂᒃᑯᑦ ᐊᒻᒪᓗ ᖃᕆᑕᐅᔭᒃᑯᑦ ᐱᓕᕆᐊᖑᔪᓂᑦ ᐃᓚᐅᑉᓗᑎᒃ ᑕᐃᒪᐅᓂᐊᖅᑐᖅ ᑕᑯᒃᓴᐅᓗᑎᒃ ᑐᖅᑯᖅᓯᓯᒪᕝᕕᒃ ᖃᕆᑕᐅᔭᒃᑯᑦ ᑐᙵᕕᒃ, ᓴᖅᑭᑕᐅᓂᐊᖅᑐᖅ ᒪᐃ 2021-ᒥᑦ ᐅᕙᓂ vault.wag.ca.
- ᐊᒥᓱᐃᑦ ᓴᓇᙳᐊᖅᑕᐅᓯᒪᔪᑦ ᓄᓇᕗᒻᒥ ᑲᑎᑕᐅᓯᒪᔪᑦ ᑕᑯᔭᒃᓴᐅᑕᐅᓕᖅᑐᑦ ᖃᐅᒪᔪᖅ-ᒥᑦ ᑕᑯᒃᓴᐅᔪᑦ ᑐᖅᑯᓯᒪᕝᕕᒃ-ᒥᑦ ᐃᓚᐅᑉᓗᑎᒃ WAG-ᑯᑦ ᑲᑎᓯᒪᔭᖏᓐᓂᑦ.
- ᒪᒃᑯᒃᑐᐃᑦ ᓴᓇᙳᐊᖅᑏᑦ ᑭᐴᑎᖃᕐᓂᕐᒧᑦ ᑐᕌᖓᔪᖅ ᐃᑲᔪᖅᑐᐃᔪᖅ ᖃᐅᔨᒪᓂᕐᒥᑦ ᑐᓂᐅᑎᖃᕐᓂᕐᒥᑦ ᐊᒻᒪᓗ ᐱᕙᓪᓕᐊᓂᕐᒧᑦ ᐱᕕᖃᕐᓂᐅᔪᓂᒃ, ᐊᒻᒪᓗ ᐊᑐᕐᓂᑯᖃᖅᑐᑦ ᐱᓕᕆᓂᖏᓐᓂᑦ, ᑐᓂᓯᑉᓗᑎᒃ ᒪᓕᒃᑕᐅᔪᖕᓇᖅᑐᓂᒃ ᐊᔾᔨᕐᓚᖏᓐᓂᑦ ᑭᐴᑎᓂᒃ ᓯᕗᓂᒃᓴᒥᑦ.
- ᑕᑯᔭᒃᓴᐃᑦ ᓲᕐᓗ ᓄᓇᕗᑦ, ᓂᖏᐅᑯᓗᒃ ᑏᕖ: ᑭᙵᕐᓂᑦ ᐅᓂᑉᑳᑦ, ᒥᑭᔪᑦ ᓄᓇᕐᔪᐊᑦ: ᐃᓄᖕᓂᑦ ᒥᑭᔪᒻᒪᕇᑦ ᓴᓇᙳᐊᒐᐃᑦ, ᐊᒻᒪᓗ ᐃᓄᒃᓱᒃᑎᑐᑦ (ᒫᓐᓇ ᑕᐃᒪᐅᓕᖅᑐᑦ!).
- ᓄᑖᖅ ᐃᖃᓗᐃᑦ ᒥᑦᑕᕐᕕᖓᓂᑦ ᑕᑯᔭᒃᓴᓄᑦ ᐃᓂᖃᖅᑐᖅ ᐊᒥᓱᒃᑲᓐᓂᕐᓂᒃ ᑲᑎᑕᐅᓯᒪᔪᓂᒃ ᑕᑯᔭᒃᓴᖃᕐᕕᐅᔪᖕᓇᖅᑐᖅ ᓄᓇᕗᒻᒥᐅᓄᑦ ᐊᒻᒪᓗ ᑕᑯᔭᖅᑐᐃᓯᒪᔪᓄᑦ. 2020 ᐱᒋᐊᓵᖅᑎᓪᓗᒍ, ᓴᓇᙳᐊᒐᐃᑦ ᓄᓇᕗᒻᒥ ᑲᑎᑕᐅᓯᒪᔪᓂᑦ ᐃᓕᔭᐅᒃᑲᓐᓂᓚᐅᖅᑐᑦ WAG-ᑯᑦ ᐱᓕᕆᔨᖏᓐᓄᑦ, ᑲᒪᒋᔭᐅᑉᓗᓂ ᐃᓄᒃ ᔮᓯᓕᓐ ᐲᕋᐃᓇᓐ-ᒧᑦ, ᐃᑲᔪᖅᑎ ᐋᖅᑭᒃᓱᐃᔨᒧᑦ ᐃᓄᐃᑦ ᓴᓇᙳᐊᖅᑕᐅᔪᓄᑦ.
ᐊᑐᖅᑐᐊᖅᑕᐅᓚᐅᐱᓪᓚᒃᑐᑦ ᑲᑎᑕᐅᓯᒪᔪᓂᑦ ᐅᐃᒍᒋᐊᖅᑕᐅᓚᐅᖅᑐᖅ 2021-ᒥᑦ ᑕᓪᓕᒪᒃᑲᓐᓂᕐᓄᑦ ᐅᑭᐅᓄᑦ. ᓄᓇᕗᒻᒥ ᑲᑎᑕᐅᓯᒪᔪᑦ ᐅᑎᖅᑎᑕᐅᓂᐊᖅᑐᑦ ᓄᓇᕗᒻᒧᑦ ᐃᓂᖃᕐᕖᑦ ᒪᓂᒪᓕᖅᐸᑕ ᐃᓂᐅᓂᐊᕐᓗᑎᒃ ᐊᒻᒪᓗ ᑲᒪᒋᔭᐅᓗᑎᒃ ᓴᓇᙳᐊᖅᑕᐅᓯᒪᔪᑦ. ᐊᔾᔨᒌᒃᑯᑦ, ᐊᑯᓂᐅᔪᒥᑦ ᑕᐅᑐᒐᕆᔭᕗᑦ ᑕᐃᒪᐅᖏᓐᓇᕐᓂᐊᖅᑐᓕᐅᕐᓗᑕ ᐊᒃᑐᐊᓗᑕ ᖃᐅᒪᔪᖅ ᐊᒻᒪᓗ ᓄᓇᕗᒻᒥ ᑕᐃᑉᓱᒪᓂᑐᖃᓂᒃ ᐃᓂᖃᕐᕕᐅᔪᖅ, ᐃᓚᐅᑉᓗᑎᒃ ᓴᓇᙳᐊᖅᑕᐅᔪᑦ ᐊᒻᒪᓗ ᑕᑯᔭᒃᓴᐃᑦ ᓴᓇᙳᐊᖅᑕᐅᔪᓄᑦ, ᐊᒻᒪᓗ ᐊᑕᐅᑦᑎᒃᑯᑦ ᐱᕈᖅᐸᓪᓕᐊᓂᕐᒥᒃ ᐱᕙᓪᓕᐊᓂᖃᕐᓗᑕ ᐊᒻᒪᓗ ᐳᓚᕋᖅᑐᓕᕆᓗᑕ. ᐱᓕᕆᐊᖃᕈᒪᔪᑦ ᑕᑯᔭᖅᑐᖅᑕᐅᔪᒃᓴᓂᒃ ᓴᖅᑭᔮᖅᑎᑦᑎᓂᕐᒥᒃ ᐅᑭᐅᐊᖅᑐᒥᑦ – ᖃᐅᔨᓴᖃᑦᑕᕆᑦ ᓇᓗᓇᐃᔭᖅᓯᒪᒃᑲᓐᓂᕐᓂᐊᖅᑐᓄᑦ! ᒫᓐᓇᐅᔪᖅ, ᑕᑯᔪᖕᓇᖅᑐᑎᑦ ᐱᑦᑕᐅᑦᑎᐊᖅᑐᓂᒃ ᐱᖅᑯᓯᓂᒃ ᐱᕝᕕᐅᖃᑦᑕᖅᑐᓂᒃ WAG-ᖃᐅᒪᔪᖅ-ᒥᑦ ᐊᒻᒪᓗ ᖃᕆᑕᐅᔭᒃᑯᑦ.